تکنیک بازی بدنی فعال برای کنترل نوسان در مسابقه

“تکنیک بازی بدنی فعال ” یک تکنیک برای فوتبال با ثبات بیشتر!

این تکنیک برای کمک به بازیکنان برای رقابت با ثبات بیشتر طراحی شده است؛ برای رهایی از چالش بی‌ثباتی در عملکردشان، که همچنین چالش و دغدغه مهمی برای هر مربی در هر سطحی از بازی میباشد.

فوتبال همیشه با نوسان بازی خواهد شد و بالا و پایین شدن عملکرد در طول بازی به دلایل مختلف جزئی ازفوتبال است.
همچنین  بی ثباتی جز‌ء جدایی ناپذیر تمامی فعالیت های انسان است زیرا سیستم عصبی  انسان به همین شکل طراحی شده است. خلق و خو می تواند در لحظه تغییر کند. انگیزه می تواند هر روز افزایش یا کاهش یابد. مغز و بدن گاهی اوقات احساس ناهماهنگی و ناآشنایی با محیط می کنند و این باعث افت عملکرد فرد میشود. گاهی اوقات هم ازاینکه قدم به یک بازی دشوار میگذارید احساس خیلی خوبی دارید.اما شکاف بین بهترین و بدترین عملکردها را می توان کاهش داد. این امکان برای بازیکنان وجود دارد که با غوطه ور کردن ذهن و بدن خود در یک حالت فعال با تنش ها و فراز و نشیب های بازی مقابله کنند.

آنها باید درحالت ایستا ، راه رفتن ، دویدن و تکل زدن  از نظر ذهنی و بدنی در حالت فعال باشند تا دچارافت عملکرد نشوند، چون در غیر اینصورت براحتی با تنش های بازی در حالت منفی ونوسانی قرار میگیرند و این میتواند قدرت پیش بینی آنها را کاهش دهد، آگاهی فضایی شان را کاهش دهد و به کیفیت تصمیم گیری آنها در لحظات حساس آسیب وارد کند.

بازیکنان باید همیشه  زبان بدن خود را مثبت نگه دارند. مدام به دنبال  حرکت و عملی برای اجرا باشند. و تا حد امکان  فعال ودر حرکت باشند.

اکنون تصور کنید بازیکنان در حین رقابت زبان بدن مثبت و باورنکردنی خود را حفظ می کنند. چشمان آنها زمین  مسابقه را اسکن می کنند، افکارشان روی اقدام بعدی متمرکز است و سرزنده، گوش به زنگ و هوشیار آماده حرکت بعدی هستند. هرگاه به هر دلیلی تمرکزشان بهم خورد با یادآوری و تلنگر به خود با تکنیک حرکت فعال بدنی فکر خود را از چالش بوجود آمده به اقدام و حرکت بعدی معطوف میکنند، زبان بدنشان را مثبت و مستحکم جلوه میدهند، با چشمانشان زمین بازی را ارزیابی میکنند و به حرکت و بازی خود ادامه میدهند و به این طریق تمرکز از دست رفته را بازیابی میکنند.

این  تکنیک یک روش بسیار ساده و کاربردی برای ثبات عملکرد در بازی است اما اجرای آن همیشه آسان نیست. وقتی یک تیم گل میخورد و عقب می‌افتد بسیاری از بازیکنان سرشان را پایین می‌اندازند و زبان بدنی منفی بخود میگیرند، خلقشان پایین میاید و تمرکز خود را تا حدودی از دست میدهند و همین عوامل عملکرد کلی تیم را پایین میاورد و در این شرایط تکنیک بازی بدنی فعال که یک تلنگر بسیارعالی در این موقعیت است بسختی به فکر بازیکنان میافتد تا اجرایش کنند اما باید با تمرین و تکرار زیاد در آماده سازی های پیش فصل وجلسات تمرینی قبل از بازی این تکنیک اولین چیزی باشد که در اینگونه موقعیت ها به فکر بازیکنان میاید و اجرایش میکنند. همچنین وقتی بازیکنی در حین بازی مرتکب چندین اشتباه میشود افکارش در ادامه بازی درگیر لحظات گذشته و حتی قبل از بازی میشود وعملکرد ذهنی و بدنی اش بشدت پایین میایند و اصطلاحا درلحظات گذشته غرق میشود و در این شرایط بازیابی تمرکز برای وی دشوار است، فکر کردن و اجرای تکنیک بازی بدنی فعال نیز در این شرایط برای وی بسیار چالش برانگیز است اما باید با استمرار در یادگیری و تمرین این تکنیک به سطحی برسند که  بتوانند در شرایط حساس و چالش برانگیز از این روش کاربردی استفاده کنند.

در بازی دچاراشتباه میشوید؟ بازی بدنی فعال

گل میخورید و عقب میافتید؟ بازی بدنی فعال
گل میزنید و جلو میافتید؟ بازی بدنی فعال

در برابر یک مدافع میانی غول پیکر بازی می کنید ؟  بازی بدنی فعال
توپ را لو می دهی؟ بازی بدنی فعال
با قویترین تیم لیگ بازی میکنید؟ بازی بدنی فعال
فوتبالیست ها می توانند از زبان بدن خود برای تغییر نحوه تفکر، ذهنیت و احساس خود استفاده کنند. آنها می توانند از تکنیک بازی بدنی فعال برای کمک گرفتن در لحظات سخت استفاده کنند. همچنین می توانند از این تکنیک برای ثبات و حرکت رو به جلو هنگام برنده شدن استفاده کنند.

با زبان بدن فعال و مثبت بدون توقف رشد کنید و در بازی هایتان از ثبات عملکرد خود لذت ببرید.

نویسندگان: امین مشایخی، دکتر امین رفیعی پور

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *