چرا و چگونه تاب آور باشیم

قدرت تاب آوری: یک ضرورت برای زنان موفق چرا و چگونه تاب آور باشیم

زنان در حالی که با چالش های روزمره یک شغل پرمسئولیت روبرو هستند ، اغلب بار وظایف خانگی خود را نیز دارند. تاب آوری مهارتی است که زنان در هر سنی را قادر می سازد. تا در هر مکانی که در یک سازمان قرار دارند بهتر بتوانند با ملزومات شغلی و خانوادگی خود کنار بیاییند و آنها را سامان دهند.

تاب آوری به معنای تطابق، سازگاری،و بهبود سریع علی رغم ناملایمات زندگی تعریف می شود.

به نظر می رسد این توانایی را برخی افراد به طور مادرزاد دارند: پیگیری و برپاخستن پس از هر شکست، اتکا به خود،خوش بینی و حس خودکارآمدی.

اما ما با مهارت هایی که یاد می گیریم نیز می توانیم انعطاف پذیری در محل کار و زندگی شخصی خود را بالاتر ببریم.

مهارت های موثر

  1. شبکه ارتباطات اجتماعی خود را گسترش دهید: روابط خوب با دوستان، خانواده و همکارای بسیار دارای اهمیت است. کمک گرفتن از آنها و مشورت با آنها شما را قوی تر می کند. بعضی افراد حمایت اجتماعی را از طریق شرکت در جلسات گروه درمانی که امید را در آنها تقویت می کند و یا رواندرمانی فردی کسب می کنند.  وقتی از کسی در زمانی که کمکش لازم است کمک می گیرید، او هم خودش حس خوبی پیدا می کند.
  2. از دیدن بحرانها به شکل فجایع همیشگی و طوفانی همواره پابرجا اجتناب کنید: نمی شود اتفاق ناگواری را که رخ داده تغییر داد، ولی می توان نحوه ی پاسخ دهی به آن و تعبیرمان را تغییر دهیم. فکر کنید یک ماشین زمان دارید. سوار آن می شوید و شما را 10 سال جلو می برد.10 سال دیگر این واقعه چقدر برای شما ناخوشایند است؟
  3. پذیرش اینکه تغییر، بخشی از زندگی است: گاهی ما به دلیل اتفاقات پیش بینی نشده، به اهدافمان نمی رسیم. اما، چنان نماند، چنین نیز نخواهد ماند. اگر امروز نتوانستم با کسی که می خواهم ارتبط دوستانه ای برقرار کنم یا کاری را از پیش ببرم، زندگی ام به انتها نرسیده. فرداها هست.
  4. بر اساس اهدافتان عمل کنید: اهداف واقع گرایانه برای خود تعریف کنید. برای آنها برنامه ریزی کنید. اگر لازم است، از دفتر برنامه ریزی روزانه استفاده کنید. به طور مرتب به دنبال اهدافتان باشید. حتی اگر پیشرفت ها گاهی کوچک باشند. این به شما کمک می کند که به سمت قله حرکت کنید. به جای تمرکز روی اهداف دست نیافتنی یا خیلی دور، از خودتان بپرسید امروز چکاری می توانم بکنم که من را یک قدم به هدفم نزدیک تر کند؟
  5. به دنبال موقعیت هایی باشید که کشف خود را در شما ارتقا می بخشد: موقعیت های جدید ممکن است چالش برانگیز باشند،حسودان و بدخواهن آزار دهند و شما از ترس آنها، بر جای خود یخ بزنید. اما این موقعیت ها به شما کمک می کنند مهارتهای تاب آوری را در آنها تمرین کنید و فولادین تن شوید. بدون رنج، گنج به دست نمی آید.

به شما پیشنهاد میکنم این جملات تاکیدی را در دفترچه ای یادداشت کنید. و حداقل روزی سه بار آنها را به خود یادآور شوید:

-زندگی راحت تر یا بخشنده تر نمی شود. ما قویتر و مقاوم تر می شویم.”

-شوق معمول است. استقامت نادر است. “

-بلوط با باد جنگید و شکسته شد. بید وقتی که باید خم شد و زنده ماند.”

– انعطاف پذیری پذیرش واقعیت جدید شما است. حتی اگر از واقعیتی که قبلاً داشته اید کمتر باشد. می توانید با آن مبارزه کنید.نمی توانید کاری کنید جز فریاد زدن درباره چیزهایی که از دست داده اید. یا می توانید آن را بپذیرید و سعی کنید چیزهای خوبی را کنار هم قرار دهید.

-توانایی بار انسان مانند بامبو است

– بسیار انعطاف پذیرتر از آن است که در نگاه اول باور داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *